Dataskydd och behandlig av användardata i Kollega-tjänsten

Var lagras data?

Tjänstens applikations- och databaseservrar finns i EU i Amazon Web Services (AWS) datacenter i Irland. Bilder som laddas upp i Kollega-tjänsten sparas i AWS S3-tjänsten.

Vilka tredjepartstjänster används för att tillhandahålla Kollega-tjänsten?

Bilderna som visas i tjänsten skalas till en storlek som är lämplig för användarens enhet med Imgix-tjänsten.

Dessutom använder vi följande analystjänster:

  • Mixpanel-tjänsten samlar in analytiska data, till exempel om vilka funktioner som är populära hos användare. Denna information kan användas för att förbättra tjänsten.
  • Honeycomb-tjänsten samlar in teknisk information om serviceprestanda och problem.
  • Bugsnag-tjänsten insamling av information om problemsituationer eller "buggar" som användare stöter på. Informationen möjliggör underhåll för att effektivt fixa problem i tjänsten.

All användardata lagrad i analystjänster är pseudonymiserad, vilket innebär att den inte kan kopplas oberoende till en viss användare. Uppgifterna kan bara kopplas till en specifik användare av administratörerna, till exempel för att lösa felsituationer.

Använder Kollega-tjänsten den information som genereras i tjänsten utanför tjänsten, t.ex. i direktmarknadsföring eller sociala medier?

Nej det gör vi inte.

Kan jag ta bort mitt konto från tjänsten? Kan jag få ut min information?

Användare har alltid möjlighet att ta bort sitt konto från tjänsten. När kontot raderas kommer alla användardata att raderas permanent. Användarens konsultationer kommer inte längre att vara synligt för andra användare. Användarrelaterad information tas också bort från alla tredjepartstjänster.

Vilket är förhållandet mellan Internetmedicin och Panacea när det gäller att tillhandahålla Kollega-tjänsten?

Kollega är en tjänst utvecklad av Panacea CG Oy, som har lanserats i samarbete med Internetmedicin. Panacea CG Oy ansvarar för planering, implementering och underhåll av tjänsten.

Kan jag veta om servicevillkoren ändras?

Ja, vi kommer alltid att meddela tjänstens användare om väsentliga ändringar görs i användarvillkoren.

Mer om tjänsten

Hittade du inte svaret på din fråga?

info@lakarkollega.se